היחיד שצודק: משבר ההתבגרות של סמוטריץ'

    יונתן שורק 3 Comment on היחיד שצודק: משבר ההתבגרות של סמוטריץ'

    מאישיות פוליטית חביבה ומערכת הפך בצלאל סמוטריץ לכזה המתכתש עם כל שותפיו הטבעיים | הסירוב לכל דבר והגישה הצודקת תמיד גורמת להקמת ממשלת שמאל | אולי לכן הצעירים אוהבים אותו?

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כולנו ראינו את הדמות המיזרוחניקית והחביבה של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ לפני הבחירות האחרונות. האיש ריקד והסתחבק בחתונות המגזר, היה לאורח של כבוד בשטיבלאך ובמסעדות – שטעטלאך. התחבב במהירות על רבים מבני הציבור החרדי ואף זכה לאמון גדול.

    למרבה התדהמה, בן לילה האיש הפך בתהליך מהיר לטינאייג'ר מופרע ומתבגר. הוא מיידה אבנים אל כולם, לא מקשיב לחכמים וותיקים ממנו, משתלח ויורק בחוסר נימוס אל הבארות שמהן שתה. ללא רועה, ללא מנהיג, ללא כבוד וערכים.

    נניח ולדעתו מנהיג הליכוד ראש הממשלה נתניהו טועה, אולי לראשי יהדות התורה אין חושים פוליטיים, אבל הנגטיביות התקדימית של האיש כלפי כל דבר, מטרידה ומעוררת סימני שאלה. די לגלול דקה ברשתות החברתיות ולהבין את הקמפיין שהאיש מוביל.

    אינני תמים, השדה הפוליטי מסואב ועמוס מגרעות ואינטרסים. אך יש בו נקודת אור אחת קטנה שנותנת לו את הלגיטימציה האחרונה. היכולת, אמנם המעושה, לחבר בין שבטים ובין קבוצות היא בעצם המניע המרכזי של השיטה. קואליציה מאפשרת קידום מהלכים משותפים של סיעות שונות שבאופן רגיל לא היתה אינטראקציה ביניהן.

    הציונות הדתית שאת שמה לקח סמוטריץ' למפלגתו, נשאה על דגלה תמיד את מסר הגישור והפשרה. בניה שילמו מחירים כבדים עד מאוד עבורה, בעיקר בחינוך ובצבא שם נושרים מיטב בניהם. את "אהבת ישראל" הם נושאים כערך עליון שנספר על ידם באותו רף עם התורה. היום נראה, כי דווקא נבחרם – יו"ר מפלגת הציונות הדתית הפך להיות הביריון המילולי והמפלג הגדול מכולם.

    סמוטריץ' התלהם השבוע לנוכח דברים לגיטימיים שאמר אדם שרחוק ממנו השקפתית יו"ר יהדות התורה משה גפני שדרש מסמוטריץ' מעט אחריות לעולם התורה וגוש הימין. בתגובה מהירה הוריד סמוטריץ' את השיח נמוך נמוך ואמר: "חוץ מלחרף ולגדף, לתקוף ולהסית, ולהפוך את עצמו לליברמן של החרדים, האיש הציני הזה יודע לעשות עוד משהו. לא פלא שהוא הופך לאחד הפוליטיקאים השנואים ביותר אצל הצעירים ברחוב החרדי".

    כל מי שצופה בפיד של יו"ר סיעת הציונות הדתית יכול להיווכח כי ממש כמו ילד מתבגר הוא בעיניו היחיד שצודק בעולם. הוא המשיך לגדף את שותפו הטבעי ואמר: "לגופו של עניין, "ככלב השב אל קיאו כסיל שב אל איוולתו"… גפני נשאר עיוור וממשיך לשתף פעולה עם שורפי בתי הכנסיות..". חשוב לציין כי כמובן לא ציטטתי את הגישה הפופוליסטית שבדבריו. סיסמאות פוליטיות ריקות מתוכן.

    וזה, בלי להיכנס לסירוב המיידי שלו לכל קונסטלציה פוליטית המוצעת על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא מעקם את פיו, מושך את כתפיו כמו ואומר "לא בא לי". לא מוותר, לא מתפשר ולא חושב על הנזקים הצפויים.

    בצלאל סמוטריץ איננו מכבד את הדמות אותה הוא מכר לציבור לפני הבחירות. התפיסה החרדית הוותיקה והממסדית בזויה בעיניו. ואם תתגבש ממשלת שמאל בראשות לפיד היא תירשם על שמו בלבד.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      טור חזק חזק. כל מילה
      לא הבנתי אף פעם למה מצביעים לו
      ונראה לי שהרוב עשו את זה מרגשות נקם קטנים שהוא עורר בהם
      עשו לי שתו לי… איפה היו החכים החרדים כשהשכנה רבה איתי???
      מתלצים וואצאפיסטים שאיבדו כיוון ומלאי אמוציות..
      אבל רבים כבר מודים שטעו ב'ה

      1. שטיות במיץ סמוטריץ לדעתי אחד החברי כנסת הטובים ביותר שעומד על העקרונות שלו עד הסוף אצלו זה חשוב לא לשבת עם ערבים אז הוא לא יושב מה הקשר שגפני תוקף אותו אם כבר אתם כותבים נגד מישהו תתקפו באמת את גפני שתוקף את כולם כולל נתניהו הוא פשוט לחוץ

    2. 2

      על מה אתה מדבר?
      עד עכשיו רואים בחוש איך בכל מהלך עד עכשיו בפוליטיקה סמוטריץ צודק.